کولر گازی پرتابل

کولر گازی پرتابل

مشتریان عزیز شما میتوانید برای مشاوره و خرید انواع  کولر گازی پرتابل با کارشناسان شین تجهیز تماس حال فرمایید.

کولر گازی پرتابل چیست؟

کولر گازی قابل حمل یا همان کولر گازی پرتابل (portable air conditioner) ، وسیله ی سرمایشی و گرمایشی است که بیشتر برای ساختمان‌های کوچک و یک اتاق مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کولر ، حالت ایستاده دارد و که همه ی اجزای آن در داخل یک یونیت قرار دارند.
کولر گازی پرتابل سه سایز دارد ؛ که معمولا سایز کوچک آن مناسب برای اتاق و فضاهای کوچک است که این سایز توانایی گرم کردن و سرد کردن فضای بالاتر از 40 متر را ندارد.
سایز متوسط آن برای فضاهایی مثل پذیرایی است، و سایز بزرگ آن نیز مناسب برای گرمایش و سرمایش فضاهای بزرگ، مانند مراکز تجاری و اداری می‌باشد.

نحوه نصب کولر گازی پرتابل

در ابتدای کار صفحه مهر و موم را در شکاف پنجره قرار دهید و طول آن را تنظیم کنید تا صفحه بتواند در جای مورد نظر خود قرار بگیرد سپس صفحه را پیچ کنید و پنجره را ببندید.
در این مرحله باید لوله پلاستیکی را به پشت کولر گازی وصل کنید و سر دیگر لوله را به صفحه مهر و موم وصل کنید و سپس دستگاه را به برق وصل کنید و کولر گازی پرتابل را روشن کنید.

نحوه عملکرد کولر گازی پرتابل

در اول کار ، هوا و رطوبت موجود در محیط توسط فن کولر پرتابل دریافت شده و وارد دستگاه می‌شود و بعد این هوا از کویل‌های کندانسور می‌گذرد.
مایع مبرد موجود در کویل های کندانسور، گرمای هوا را میگیرد و به دلیل این دما، به گاز مبرد تبدیل می‌شود .
هوای آن خنک شده و از طریق فن به محیط برمی‌گردد.
رطوبت دریافت شده از طریق مابع مبرد، شبیه به  قطره های آب در مخزن دستگاه قرار میگیرد و شما باید از طریق یک سطل، این آب را خارج و تخلیه کنید.
سپس مایع مبرد که با دریافت گرما، به گاز تبدیل شده است؛ از سمت اواپراتور وارد کمپرسور شده و در آنجا دوباره جمع شده و به مایع تبدیل می‌شود.
گرمای گرفته شده توسط مایع مبرد از طریق لوله ای که در زمان نصب قرار داده میشود به بیرون از فضای مورد نظر می‌رود.

مزایای کولر گازی پرتابل

یکی از مهمترین خوبی های  کولر گازی پرتابل، که از نامش هم پیداست سبک و قابل حمل بودن آن است، به این دلیل که به راحتی می‌شود آن را در هر مکانی که مورد نظر شماست نصب کنید.
این نوع کولر گازی، برای خانواده هایی که مستاجر هستند بسیار مناسب است؛ زیرا می‌توانند به راحتی آن را جابه‌جا کنند. بعضی از مدل های این کولر گازی به دلیل دارا بودن پایه های چرخدار به راحتی جابه‌جا می شوند.
از مزایای دیگر آن، گرفتن رطوبت و گرمای محیط است به همین دلیل کولر گازی پرتابل برای شهرهایی که شرجی هستند و رطوبت هوا زیادی دارند بسیار مناسب است.
نصب این کولر گازی بسیار راحت است و شما میتوانید به راحتی خودتان آن را در محل مورد نظر خود نصب کنید
کولرهای گازی پرتابل بسیار کم صدا هستند و شما زمانی صدای آن را متوجه می شوید که فضا بسیار ساکت باشد.
همچنین از نظر قیمت نیز در مقایسه با سایر کولرهای گازی دیگر، از هزینه کمتری برخوردار بوده و مصرف برق کولر پرتابل بسیار پایین‌تر است.
فیلترهای کولر گازی پرتابل بسیار فراوان و در دسترس، موجود در بازار و قابل شستشو هستند.
کولر گازی پرتابل قابل دارای کنترل از راه دور هستند همچنین برخی از مدل‌ها آن دارای سیستم کنترل زمان هستند و به راحتی در زمان‌های مشخص شده خاموش و روشن می شوند.

انواع کولر گازی پرتابل

کولرهای گازی پرتابل به دوصورت هستند. تک لوله (single hose) و دو لوله (dual hose)

کولر گازی پرتابل تک لوله

در این نوع کولر گازی تنها یک لوله به بیرون راه دارد که وظیفه آن منتقل کردن هوای گرم به بیرون است. این نوع کولر گازی پرتابل نسبت به مدل دو لوله ارزانتر است و نصب آن نیز راحت تر است.

 

کولر گازی پرتابل دو لوله

این نوع از کولر گازی پرتابل، شامل دو لوله می‌باشد. یک لوله موظف است که گرما را به محیط بیرون انتقال دهد و لوله دوم ، وظیفه دارد هوای محیط بیرون را به داخل فضا انتقال دهد.

 

نیاز به کمک دارید؟

ارائه خدمات مهندسی جهت راه‌اندازی و بهینه‌سازی سیستم‌های برودتی توسط کارشناسان بازرگانی شین تجهیز، جهت مشاوره می توانید با کارشناسان متخصص ما در ارتباط باشید.