دسته‌بندی نشده

کولر گازی مناسب برای مغازه ها و فروشگاه ها

همانطور که می دانید مغازه ها و فروشگاه ها مکان هایی هستند که روزانه افراد زیادی برای تهیه اقلام مورد نیاز خود به این مراکز مراجعه می کنند. در روزهای گرم سال به ویژه تابستان، لازم است دمای هوای این مکان ها به گونه ای باشد که علاوه بر حفظ بهتر محصولات، آسایش فروشندگان و مشتریان نیز تامین شود. یکی از تجهیزاتی که معمولا برای خنک کردن این محیط ها استفاده می شود، کولر گازی است.

کولر گازی و اسپلیت در انواع مختلف با ظرفیت ها و ابعاد مختلف تولید می شود. تنوع مدل های کولر گازی به متقاضیان این امکان را می دهد که با توجه به اندازه و کاربری محیط، فضای نصب، بودجه خرید و … کولرگازی مناسب برای فروشگاه یا مغازه خود انتخاب کنند. ; در ادامه با انواع کولرگازی مناسب برای مغازه ها و فروشگاه ها آشنا می شویم; برای اطلاعات بیشتر لطفا تا پایان مقاله با ما همراه باشید.

کدام‌‌یک از مدل های کولر گازی مناسب مغازه ها و فروشگاه ها است؟

برای انتخاب کولر گازی و اسپلیت مناسب برای مغازه ها و فروشگاه ها، باید پارامترهایی مانند اندازه، ارتفاع سقف، محل قرارگیری واحد (همکف، طبقات میانی، زیر سقف)، میزان تابش نور خورشید از طریق ویترین فروشگاه و غیره در نظر گرفته شود. سپس با توجه به این شرایط می توانید از مدل های مختلف کولر گازی و اسپلیت مشاوره بگیرید.

کولر گازی پرتابل

با توجه به قدرت خنک کنندگی کولر گازی پرتابل که معمولا با ظرفیت 12000 یا 14000 (BTU) تولید می شوند و همچنین نیاز به اتصال لوله برای حذف گرمای محیط، این تجهیزات عمدتاً در مکان هایی مانند اتاق خواب مورد استفاده قرار می گیرد. و مشخص است که کولرهای گازی پرتابل برای مغازه ها و فروشگاه ها چندان مناسب نیستند. اما اگر فروشگاه شما در پاساژی با سیستم خنک کننده ضعیف قرار دارد و در فصل تابستان به سرمایش کمکی نیاز دارید، می توانید از کولر گازی پرتابل به عنوان خنک کننده کمکی فروشگاه های کوچک و متوسط ​​استفاده کنید.

 

کولر گازی پنجره ای

همانطور که از نامش پیداست کولر گازی پنجره ای در لبه پنجره نصب می شود. به گونه ای که قسمت جلویی آن در داخل محیط و قسمت انتهایی کولر گازی خارج از محیط باشد. به دلیل توکار بودن کولر گازی پنجره ای و نحوه نصب آن، امکان نصب کمپرسور با ظرفیت بالا در این تجهیزات وجود ندارد و این گونه کولرها عموما در ظرفیت های 9000 تا 24000 تولید می شوند.

بنابراین کولر گازی پنجره ای به دلیل روش نصب و ظرفیت خنک کنندگی محدود به طور کلی گزینه مناسبی برای استفاده در مکان های پرتردد مانند مغازه ها و فروشگاه ها نیست.

 

کولر گازی دوتکه یا اسپلیت

کولر گازی دوبل یا اسپلیت یکی از رایج ترین انواع کولر گازی است. به طور کلی اسپلیت ها از دو واحد داخلی و خارجی به نام های اواپراتور و کندانسور تشکیل شده اند که هر کدام شامل قطعاتی هستند.

کولر گازی اسپلیت در مدل های دیواری و ایستاده تولید می شود. اسپلیت وال عمدتاً در واحدهای مسکونی و اداری استفاده می شود، اما به دلیل عملکرد مطلوب در فرآیند سرمایش محیطی، ظرفیت های 9000-32000 و طراحی های زیبا، اشغال فضای کمتر واحد داخلی آن و …. در فروشگاه هایی که متراژ زیاد (تا 60 متر) ندارند و ارتفاع سقف آنها کمتر از 4 متر است می توان از این مدل کولر گازی استفاده کرد. همچنین کولر گازی اسپلیت این روزها اغلب در دو فصل (سرمایش و گرمایش) ساخته می شود که بر محبوبیت آن در بین مصرف کنندگان می افزاید.

 

یکی دیگر از مدل های کولر گازی اسپلیت اسپلیت ایستاده می باشد که از محبوب ترین تجهیزات خنک سازی فضاهای بزرگ مانند فروشگاه ها، سالن های تئاتر و سینما، سالن های پذیرایی، رستوران ها، نمایشگاه ها و … می باشد. اسپلیت های ایستاده در ظرفیت های 36000 تا 90000 (BTU) تولید و عرضه می شوند و با بهره مندی از کمپرسور قدرتمند و باد شدید می توانند یک محیط فروشگاه بزرگ را حتی با وجود بسته شدن مکرر درب خنک کنند.

 

نکات مهم در زمان انتخاب کولر گازی مناسب برای فروشگاه و مغازه

بهتر است در انتخاب کولر گازی مناسب برای فروشگاه به موارد زیر توجه کنید.

برند کولر گازی (مشتریان معمولا برندهای هایسنس، گرین، جی پلاس و ایران رادیاتور را انتخاب می کنند)
اندازه مغازه ها، فروشگاه ها و نمایشگاه ها
ظرفیت کولر گازی (از 9000 تا 32000 و از 36000 تا 90000 ایستاده)
موقعیت واحد تجاری در ساختمان (طبقه همکف، طبقات میانی، طبقه زیر سقف)
امکان نصب یونیت خارجی و یونیت داخلی
برق تک فاز یا سه فاز از دستگاه
مرکز خرید معتبر (ارائه دهنده گارانتی و خدمات پس از فروش پاسخگو)
جدول محاسبه ظرفیت تقریبی کولر گازی و اسپلیت
ظرفیت کولر گازی و اسپلیت واحدهای مسکونی و اداری در طبقات میانی در شرایط جغرافیایی مانند شهرهای تهران، مشهد، کرج، اصفهان، اربیل، کابل، سلیمانیه، حلب و سایر شهرهای با آب و هوای مشابه در تابستان به ازای هر مربع متر حدود 400 تا 600 (BTU/h) در نظر گرفته شده است. در طبقات بالا (زیر سقف) به دلیل تابش مستقیم آفتاب این مقدار بیشتر بوده و بین 600 تا 800 (BTU/h) بر متر مربع در نظر گرفته می شود.

برای راحتی شما جدول زیر تهیه شده است تا بتوانید قبل از انتخاب و خرید کولر گازی و اسپلیت، مقدار تقریبی ظرفیت آنها را بسته به متراژ فضای مورد نظر تخمین بزنید. همچنین می توانید با کارشناسان واحد تهویه مطبوع مجموعه تخصصی تجهیزات گرمایشی تماس گرفته و مشاوره دریافت نمایید.

جدول محاسبه ظرفیت تقریبی کولر گازی و اسپلیت

به عنوان مثال، اگر واحد در طبقه بالا (زیر پشت بام) قرار دارد، برای اتاقی با مساحت 12 متر مربع، 9000، برای اتاق 17 متر مربع، 12000، برای اتاق با مساحت، تقسیم می شود. به متراژ 25 متر مربع 18000 برای اتاق 40 متر مربع 24000 و برای اتاق 45 متر مربع 32000 می تواند انتخاب خوبی باشد.

 

آخرین حرف شین تجهیز

بازرگانی شین تجهیز (اولین و مورد اعتمادترین مرجع تخصصی و تخصصی و خرید تجهیزات تهویه مطبوع ازاست) کلیه محصولات را با گارانتی اصالت کالا، خدمات پس از فروش و یک گارانتی قابل اعتماد . برای مشاهده انواع و برندها و اطلاع از قیمت به روز تمامی محصولات و خرید انواع کولرگازی مناسب فروشگاهی می توانید کلیک کنید برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از کارشناسان گروه تخصصی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *